06/06/2014


Sedar tak sedar.
BULAN PUASA SEMAKIN MENGHAMPIRI KITA

"Ya Allah, berkatilah kami di bulan Sya'ban dan sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan"

Adakah anda risau
~KELETIHAN APABILA MENYUSU BAYI PADA BULAN PUASA?
~KUANTITI SUSU BADAN MERUDUM DISEBABKAN PUASA?

Sememangnya menyusukan anak pada bulan Ramadhan merupakan cabaran yang cukup besar buat wanita yang bergelar ibu. Ada ibu yang mengalami masalah dimana penghasilan susunya merudum, susu badan semakin kurang dan adakala kelihatan seolah-olah sudah kering.

Untuk ibu-ibu, anda tidak perlu panik atau berputus asa. Terdapat pelbagai teknik dan kaedah untuk mengatasi masalah ini. Tiada masalah tanpa jalan penyelesaian.

 ~Dalam Islam, ibu yang menyusukan anak diberi rukhsah untuk berbuka puasa sekiranya bimbang kadar pengeluaran susu merudum dan dibimbangi memudaratkan anaknya.

~Ibu-ibu juga boleh menambah sesi mengepam susu pada waktu siang dan malam.

~mengamalkan diet dan petua tertentu seperti makan kurma dan minum air zam-zam.

~Mengamalkan pengambilan supplemen semulajadi untuk memastikan badan kekal cergas semasa menyusu bayi.


TAHUKAH ANDA?
setiap kali Ramadhan menjelang tiba, set Mighty 3 Gems ini PALING LAKU dikalangan ibu-ibu yang hamil dan juga yang menyusukan bayi. Alhamdulillah, ramai yang telah mendapat MANFAAT daripada set cadangan ini dan dapat memenuhi keperluan susu si manja tanpa ibu merasa terlalu letih. Set cadangan ini memenuhi KEPERLUAN nutrisi untuk individu yang BERPUASA.




ESP - Membekalkan tenaga dan memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Menyediakan tenaga yang berkekalan dan membantu menahan rasa lapar menerusi bekalan tenaga yang konsisten.
Mealshakes - Membekalkan nutrient (19 vitamin dan mineral penting) yang diperlukan oleh tubuh. Sumber yang kaya dengan kalsium, fiber dan protein)

Performance Drink - Mengandungi formula karbohidrat unik yang membekalkan tenaga secara serta merta. Ianya memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula didalam darah. Membantu mengelakkan rasa dehidrasi akibat kurang minum air semasa berpuasa. TERBUKTI secara klinikal mampu menyokong tahap hidrasi berbanding air.

cc:greenvitamin.net

SET MIGHTY 3 GEMS ini tidak terhad kepada ibu menyusu sahaja.
Ianya sesuai untuk sesiapa sahaja yang ingin mengekalkan RASA KECERGASAN semasa SEDANG BERPUASA.


Sebarang info berkaitan, anda boleh terus hubungi saya,
011-14369086 (pm/whatsapp)
Syazwani Mat Yazit

No comments:

Copyright to Celoteh Ibu Cakna
Designed by UMIESUEstudio 2015